היקום הקולנועי של מארוול הוא הסחורה הגדולה ביותר בכל הזמנים

ה-MCU הוא ללא ספק אחד מזכיונות הסרטים הרווחיים בהיסטוריה. למרות היעדר מכירות סחורה במהלך השנים הראשונות שלהם בגלל דמויות גיבורי העל שלהם ברשימת ה-B, הנוקמים וכל סרטי ההמשך שלו הפכו לשם דבר. במאמר זה, ניקח אתכם כיצד היקום הקולנועי של מארוול הפך למרצ'נדייז הגדול ביותר בכל הזמנים.

15 סרטי מארוול המובילים בכל הזמנים (2000 - 2022)

מהו היקום הקולנועי של מארוול?

היקום הקולנועי של מארוול (MCU) הוא יקום בדיוני משותף המבוסס על דמויות המופיעות בחוברות קומיקס אמריקאיות בהוצאת מארוול קומיקס. הזיכיון הוא אוסף של יקומים בדיוניים סמוכים בצורה של סרטים, קומיקס, סיפורים קצרים, רומנים וחומרי יצירה אחרים. הביטוי "יקום קולנועי של מארוול" משמש גם בדרך כלל כדי להתייחס לזיכיון בכללותו. ליתר דיוק, הסרט הראשון בזיכיון היה איירון מן שיצא לאקרנים בשנת 2008. מאז, היקום הקולנועי של מארוול גדל ומתרחב והפך למרצ'נדייז הגדול ביותר בכל הזמנים. היקום הקולנועי הוא אוסף הסרטים שאולפני מארוול הפיקו, יחד עם כמה מדיות שאינן קולנועיות. זה כולל סרטים מחוברים, סרטים לא קשורים ומדיה אחרת המתרחשים באותו יקום משותף. שלב ראשון של ה-MCU השתרע מאיירון מן ב-2008 ועד הנוקמים ב-2012. שלב שני נמשך מאיירון מן 3 ב-2013 ועד אנט-מן ב-2015, ואחריו שלב שלישי מקפטן אמריקה: מלחמת האזרחים ב-2016 ועד לנוקמים ללא שם כרגע. סרט ב-2019.

כמה הרוויח ה-MCU עד כה?

היקום הקולנועי של מארוול הכניס יותר מ-22.4 מיליארד דולר ברחבי העולם בקופות. זה סכום עצום עבור זיכיון שהתחיל כסרטים ברשימת B עם דמויות לא ברורות. היקום הקולנועי של מארוול הרוויח יותר מאשר הזיכיון של הארי פוטר וג'יימס בונד, גם יחד. האנשים במארוול נמצאים בשליחות של מיליארדי דולרים שחרגה את ז'אנר סרטי גיבורי העל והפכה את הסרטים האלה למשהו יותר. הסרטים זכו להצלחה רבה גם בקופות והרוויחו הרבה כסף. סרטי MCU הכניסו למעלה מ-23 מיליארד דולר ברחבי העולם נכון לנובמבר 2018.

אסטרטגיית הסחורה של היקום הקולנועי של מארוול

אסטרטגיית הסחורה של מארוול היא לגרום למעריצים להרגיש שהם חלק מהיקום. הם רוצים לגרום למעריצים להרגיש שהם חלק מצוות הנוקמים, הם ד"ר סטריינג', הם איירון מן וכו'. צוות הסחורה של מארוול גורם למעריצים להרגיש שהם חלק מהיקום באמצעות הלבוש שלהם. הבגדים מעוצבים באופן שנראה כאילו הם יוצאים מהסרט. המעריצים יכולים גם לנעול מגפיים ונעליים של קפטן אמריקה. בנוסף לבגדים, מארוול מוכרת צעצועים, אביזרים, תיקים וכמעט כל דבר שתוכלו לדמיין שקשור לכל אחת מהדמויות שלהם. הצעצועים הם לא רק צעצועים מדומה. הם מאוד פונקציונליים. אתה יכול להפעיל ולכבות את חליפת איירון מן. אתה יכול גם להשתמש ברשת ספיידרמן כדי לתפוס נבלים ולגרום להם להיכנע.

למה MCU כל כך מצליח?

ההצלחה של היקום הקולנועי של מארוול נעוצה בעובדה שמדובר בזיכיון של מיליארדי דולרים שגדל עם השנים. זה לא נשאר אותו דבר עם אותן דמויות באותם קווי עלילה. ה-MCU גדל עם שני שלבים ושלב שלישי. לכל שלב יש את קו העלילה שלו עם קבוצה חדשה של דמויות. קווי העלילה נכתבו כל כך יפה שזה הפך אותו ללהיט אפילו בקרב מעריצים שאינם גיבורי על. ניתן לייחס את הצלחת היקום הקולנועי של מארוול גם לאסטרטגיית המרצ'נדייז שלו. הסחורה הותאמה לקו העלילה של הסרטים והצליחה מאוד מבחינת הצלחת היקום הקולנועי של מארוול ניתן לייחס גם לאסטרטגיית המרצ'נדייז שלו. הסחורה הותאמה לקו העלילה של הסרטים והצליחה מאוד מבחינת מכירות.

לקחים שאתה יכול ללמוד מהיקום הקולנועי של מארוול

ניתן ללמוד לקחים רבים מהיקום הקולנועי של מארוול. בואו נסתכל על כמה. ההצלחה של מארוול טמונה בעובדה שהם יצרו יקום קולנועי. הדמויות, קווי העלילה והעלילות השונות קשורים ביניהם והם חלק מאותו יקום. היקום הקולנועי הוא אוסף הסרטים שאולפני מארוול הפיקו, יחד עם כמה מדיות שאינן קולנועיות. ההצלחה של מארוול טמונה בעובדה שהם יצרו יקום קולנועי. הדמויות, קווי העלילה והעלילות השונות קשורים ביניהם והם חלק מאותו יקום.

סיכום

היקום הקולנועי של מארוול הוא המרצ'נדייז הגדול ביותר בכל הזמנים. הזיכיון צבר יותר מהזכיונות ג'יימס בונד והארי פוטר ביחד. הצלחת היקום הקולנועי של מארוול נעוצה בעובדה שהם יצרו יקום קולנועי. הדמויות, קווי העלילה והעלילות השונות קשורים ביניהם והם חלק מאותו יקום. יש להם גם תאריך סיום לזיכיון. הם הצהירו בבירור שהזיכיון יסתיים עם Avengers: Endgame. הזיכיון יהיה לא להמשיך ללא הגבלת זמן. אלו הן כמה סיבות לכך שהיקום הקולנועי של מארוול הפך למרצ'נדייז הגדול ביותר בכל הזמנים.