דאגלס פיירבנקס וסרט אילם

הופעתו של סרטי הקול בסוף שנות ה-20 סימנה את סופו של עידן עבור שחקני הוליווד. תמונות מדברות הביאו לכך ששחקני במה עם קולות חלשים, מבטאים אזוריים או מבטאים זרים עבים כבר לא מתאימים לתפקידי קולנוע. שחקני במה כמו ליונל ברימור וג'ון גילברט נאבקו להתאים את ההופעות שלהם כדי להתאים לדיאלוג החדש שנלכד במיקרופון, בעוד ששחקנים בריטים כמו לסלי הווארד ורוברט דונאט מצאו שההצגה החלקה שלהם מתאימה באופן מושלם לסגנון החדש של יצירת סרטים. למי שגדל על סרט אילם, קשה לדמיין את ההשפעה שהייתה לסיפור החזותי החדש הזה על צופיו. למרבה ההפתעה, סרטים אילמים הגיעו לקהלים גדולים עוד יותר מהסרטים של היום, משום שניתן היה לצפות בהם ללא כתוביות או כתוביות. סרטים אילמים הגיעו גם בתקופה שבה היה בידור מצולם מוגבל. רק כמה בתי קולנוע של ניקלודיאון הראו סרטים אילמים קצרים לפני "שוד הרכבת הגדול" ב-1903, אך לאחר מכן, הקולנוע פרח כבילוי במחיר סביר עבור אמריקאים ממעמד הפועלים.

הופעות נועזות ומרדפים עוצרי נשימה

קהל הקולנוע של שנות ה-20 נמשך על ידי פעלולים נועזים ומרדפים עוצרי לב. הקהל התלהב מהישגים נועזים שבוצעו על ידי השחקנים האתלטיים ביותר בהוליווד, כולל הרולד לויד, באסטר קיטון ו-WC פילדס. אם אתה סקרן לראות איך הפעלולים האקרובטיים האלה יתורגמו למסך הגדול עם סאונד, תסתכל על "בטיחות אחרונה!". בכיכובו של "מלך הקומדיה", באסטר קיטון, הסרט עוסק בצעיר שמקבל עבודה כמוכר פרסום שלטי חוצות. כדי לפרסם את המוצר עליו לטפס במעלה בניין גבוה באמצע העיר. הסרט מכיל את אחד הפעלולים הנועזים והמתריסים ביותר שנראו על המסך.

עלייתו של גיבור הפעולה

הופעת סרט הקול הייתה גם הזדמנות מצוינת עבור יוצרי קולנוע ליצור דמויות חזקות שיכולות להתעלות מעל הרעש והבלבול של יצירת סרטים. שחקנים נאלצו כעת לשאת נאומים ארוכים ברגש רב, והבמאים היו צריכים ליצור אשליה של ריאליזם בתוך כל הרעש והפעילות על הסט. אותם שחקנים שהתמודדו עם האתגר ושתקו, נחשבים כיום למבשרי כוכבי האקשן המודרניים. אולפני הוליווד מיהרו לנצל את הדרישה החדשה הזו לדמויות חרישיות חזקות. כבר ב-1920, דאגלס פיירבנקס זכה לתווית "מלך הכוכבים של הוליווד". תפקידי גיבור הפעולה שלו בסרטים כמו "הסימן של זורו" ו"שלושת המוסקטרים" היו הראשונים שעמדו בתואר הזה.

גיבורים רומנטיים מוקדמים: דאגלס פיירבנקס וצ'רלס ואנגארד

"הגיבור הרומנטי" הוא סוג של דמות שנמצאת לעתים קרובות בסרטים אילמים. זהו מושג שהתפתח לרעיון המודרני של "ברומנס". בעידן הסרט האילם, לגיבורים רומנטיים לרוב לא היה עניין ברומנטיקה. במקום זאת, הם היו דמויות מונעות פעולה שהתעניינו יותר בהצלת העולם מאשר למצוא בחורה.

כוכבי סרט אילם שנמלטו מהשתיקה

בעוד שחקני מיינסטרים הוליוודיים הסתמכו על הכישרונות הווקאליים שלהם, שחקנים אחרים הסתמכו על כישורי המשחק החזותיים שלהם כדי להבחין בעולם החדש של תמונות מדברות. כבר ב-1920, אולפני הוליווד גייסו שחקנים עם מבטאים גרמניים או רוסיים לתפקידי נבל. הם הצליחו לברוח מזה כי הקהל לא הצליח להבין מה הנבלים אומרים. המגמה הזו נמשכה גם בעידן הסאונד, כאשר כוכבים עולים כמו פיטר לור וסידני גרינסטריט לוהקו לנבלים או לדמויות מפוקפקות. בואו נסתכל כיצד חלק מכוכבי הסרט האילם הללו נמלטו מהשתיקה של המסך האילם.

מילים אחרונות: משתיקות לצליל

למרבה הצער, לא כולם הצליחו לעשות את המעבר מהשתיקה של הסרט האילם לפטפוט הסאונד. כמה מהשמות המפורסמים ביותר של עידן הסרט האילם לא הצליחו לעשות את המעבר לעידן הסאונד. לצ'רלי צ'פלין הגדול, שהיה כוכב קולנוע אילם מוביל מאז תחילת המאה ה-20, היה מבטא שאי אפשר היה להבין כשדיבר. גם לכוכבת הסרט האילם מרי פיקפורד היה מבטא עבה שהקשה עליה לעבור לצליל. צליל ה-s המפורסם של פיקפורד היה כל כך קשה להבנה, עד שהיא נודעה בשם ה-"Smiling Sneer". ובעוד המעבר מסרט אילם לטוקי היה חלק מרתק מההיסטוריה של הוליווד, הוא הדהד גם במעבר האחרון מקריאה אילמת לספרי שמע. עם עלייתם של סמארטפונים, קוראי אלקטרוני ומכשירים ניידים אחרים, לצרכנים יש פחות ופחות הזדמנויות לשבת בשקט ולקרוא, ויותר הזדמנויות לצרוך תוכן אודיו. שחקני סרטים אילמים וסיפוריהם הם חלק מרתק מההיסטוריה, ועם התעוררותם האחרונה של ספרי אודיו, מעולם לא היה זמן טוב יותר לבקר מחדש את העידן הזה של הוליווד.