לורן בקול כוכב קולנוע סרט נואר

לורן בקול הייתה כוכבת קולנוע עוד לפני שהייתה כוכבת קולנוע - כלומר, מהרגע שהגיעה להוליווד ב-1944. לבלונדינית שגדלה בעיר ניו יורק היו את כל התכונות של שחקנית מצליחה: היא יכלה לשיר, לרקוד , ולפעול. אבל כפי שאמר לה במאי ליהוק אחד: "את לא תרחיק לכת כי את רואה, יקירי, את שוב שייכת לבית בניו יורק." למזלנו ועבור גב' בקאל, זה לא היה סוף הסיפור שלה. הגברת לא מוותרת על חלומותיה ההוליוודיים והמשיכה להיות אחת השחקניות המצליחות ביותר של שנות ה-40 וה-50, תקופה המכונה "תור הזהב של הפילם נואר" (או פשוט "פילם נואר", שמתורגם ל- "סרט אפל").

סרט נואר: היסודות

לפני שנתעמק בסיפור עלייתה של לורן בקול לתהילה, בואו נסתכל במהירות על מה זה סרט נואר. הפילם נואר, שהחל בסוף שנות ה-40 והגיע לשיאו בתחילת שנות ה-50, הוא ז'אנר הכולל סיפורים על פשע ושחיתות, לרוב בסביבה עירונית. הדמויות נפגעות מבחינה מוסרית, כאשר הגבול בין נכון ורע לעתים קרובות מטושטש. לעתים קרובות יש פאם פטאל, אישה מסתורית ומפתה, כמו גם בלשית או חוקרת קשוחה שבדרך כלל צינית ומנותקת. הסגנון הוויזואלי של הפילם נואר כולל תאורה נמוכה, צללים דרמטיים ופלטת שחור-לבן. לעתים קרובות הוא משתמש בזוויות מצלמה מנמוכות מעל פני הקרקע או מתחת לגובה העיניים של הדמויות ומשתמש בצילומים ארוכים ומתמשכים. בעוד שהפילם נואר מזוהה לעתים קרובות עם סרטים אמריקאים, הוא הופיע גם בסרטים אירופיים לאחר מלחמת העולם השנייה.

6 הסרטים הטובים ביותר של לורן בקול

עכשיו בואו נסתכל על 6 הסרטים הטובים ביותר של לורן בקול. סרטה הראשון היה הקומדיה "קנטינה לדלת במה" משנת 1944, בה הופיעה עם שותפה בלונדינית שגדלה בעיר ניו יורק, ג'ודי גרלנד. הקריירה שלה יצאה לדרך בסוף שנות ה-40 כששיחקה בכמה סרטי סרטים עם הגברים המובילים בהוליווד:

- השינה הגדולה (1946): סרטו הראשון של באקול עם האמפרי בוגרט בסרט נואר זה המבוסס על הרומן של ריימונד צ'נדלר.

- מעבר אפל (1947): סרטו השני של בקול עם המפרי בוגרט.

- קי לארגו (1948): סרטו השלישי של באקול עם המפרי בוגרט.

- במקום בודד (1950): סרטו הראשון של בקול עם כוכבת קולנוע צעירה ועולה, ואייקון העתיד, מרילין מונרו.

- איך להתחתן עם מיליונר (1953): סרטו הראשון של בקול עם סמל לעתיד, ובעלה לשעבר, גארי קופר.

- סמטת הדם (1955): הסרט נואר האחרון של בקול, והסרט היחיד שלה עם אייקון לעתיד, ובעלה לשעבר, ג'ון וויין.

יש ויש לא

הסרט הגדול הראשון באמת של לורן בקול היה הסרט "לה יש ולא להיות" בבימויו של הווארד הוקס (1944). באותה שנה היא הופיעה גם עם האמפרי בוגרט ב"סוכן סודי", עם צ'רלס בוייר ב"מעבר אפל" ועם וויליאם פאוול ב"רצח את המתוק שלי" (הידוע גם בשם "האישה בחלון"). ב"להיות ולא יש", בקול מגלמת אישה צעירה באי הקריבי מרטיניק, שעוזרת לקפטן סירה אמריקאי להבריח סחורות להתנגדות הצרפתית. הסרט היה מבוסס באופן רופף על רומן מאת ארנסט המינגווי, והוא עשה שימוש בצילומים דמויי תעודה מהמאמץ המלחמתי.

מעבר חשוך

לורן באקול הופיעה מול גבר מוביל מפורסם אחר בסרט נואר: "מעבר אפל" (1947) כיכב בקול לצד צ'ארלס בוייר הרך. בסרט זה, בקול מגלמת אישה צעירה שנכלאת שווא על רצח שלא ביצעה. בעודה בכלא, היא מתיידדת עם גבר שגם הוא בכלא. לאחר שחרורה מהכלא, היא נוסעת לביתו של הגבר, רק כדי לגלות שכעת הוא עיוור. היא מתיימרת להיות אשתו לשעבר של הגבר כדי שהשניים יוכלו לחיות יחד מבלי לעורר חשד.

קי לארגו

באקול הופיע מול עוד איש מוביל מפורסם בסרט נואר "קי לארגו" (1949), בבימויו של ג'ון יוסטון. בסרט זה, בקול גילמה אישה צעירה שנוסעת עם בעלה הנכה לבקר את אביו, בעל מלון בפלורידה קיז. בעלה של הצעירה הוא גנגסטר שנמלט למפתחות כדי לברוח מהמשטרה. הזוג פוגש את אביו של הגנגסטר ומקורביו, כולל חוקר פשע ציני וקשה בשם פרנק (בגילומו של האמפרי בוגרט). הקבוצה נאלצת למצוא מחסה במלון כאשר סופת הוריקן מתקרבת.

במקום בודד

באקול הופיע עם עוד גבר מוביל עדין בסרט נואר "במקום בודד" (1950). בסרט זה, בקול גילמה שחקנית צעירה שאפתנית המתגוררת בפנסיון עם סופרת מפורסמת, שבמקרה היא גם חשודה פוטנציאלית בפרשת רצח. בתחילה נראה שהסופר הוא אדם אדיב ועדין, אך ככל שהחקירה על הרצח נמשכת, הוא הופך ליותר ויותר פרנואידי ואלים כלפי באקול. הסרט מסתיים בכך שדמותו של בקול עוזבת את הסופר, שהפך לבלתי תלוי וחוזר לעיר ניו יורק.

איך להתחתן עם א מִילִיוֹנֵר

באקול הופיע בשני סרטים שונים מאוד בשנת 1953. הראשון היה "איך להתחתן עם מיליונר", קומדיה קלילה בבימויו של ז'אן נגולסקו. הסרט עוקב אחר הרפתקאותיהם הרומנטיות של שלושה חברים שרוצים להתחתן עם גברים עשירים. שלוש הנשים מחפשות גבר שיתחתן עם גבר עשיר כי הן מרגישות ש"כשאתה עני, אתה צריך לצאת ולעבוד לפרנסתך". בסרט כיכבו יחד מרילין מונרו ובטי גראבל.

סמטת הדם

סרטו הנוסף של באקול ב-1953 היה הסרט "סמטת הדם" (1955), בבימויו של ג'ון יוסטון. הסרט היה קופרודוקציה בין ארצות הברית ובריטניה. ב"סמטת הדם" גילמה באקול אישה אמריקאית שהיא בתם של מיסיונרים ונכדה של קפטן ים. היא נוסעת לסין כדי להתחתן עם גבר שמעולם לא פגשה, כדי לעזור לו לגייס כספים למרפאה רפואית. דמותו של באקול נפגשת עם מלח לשעבר, שעובד כעת עבור ממשלת סין, והשניים מתמודדים עם סכנה כשהם נוסעים באזור הכפרי הסיני.

הטיפ הגדול

בקול עשה קומדיה ב-1956 שלא הייתה בלתי נשכחת. "הטיפ הגדול" כיכבה השחקנית בעלת השם הנהדר והקומיקאית הגדולה עוד יותר, מארי ווינדזור. הסרט עוסק במלצרית שמתחזה למגדת עתידות כדי להשיג את הסחורה של גנב תכשיטים. הסרט זכה לביקורות רעות ונחשב לטיפש. עם זאת, באקול נראה יפה כמו תמיד בסרט, אז אולי זה פשוט לא כל כך נורא.

סוכן סודי

"סוכן סודי" (1945) היה קומדיה וסרט מלחמה. באקול גילמה אישה צעירה שעובדת עבור ההתנגדות הצרפתית ומזייפת דרכונים לחיילים אמריקאים. בסרט כיכבו צ'ארלס בוייר וגארי קופר צעיר מאוד.

סיכום

לורן בקול הפכה לכוכבת בסוף שנות ה-40 ותחילת שנות ה-50 כאשר הפילם נואר היה בשיאו. במשך רוב הקריירה שלה, בקאל גילמה דמויות קשוחות, עצמאיות וסקסיות, ולעתים קרובות היא נאלצה ללבוש בגדים צמודים ושמלות עם מחשוף נמוך. עלייתו של באקול לתהילה חלה במקביל לתחילתו של תור הזהב של הפילם נואר.